6 Haziran 2013 Perşembe

Direniş, Saygı ve Çapuling

Yazıma başlamadan önce direniş kelimesinin sözlük anlamını vermek istiyorum. Direniş; direnmek fiilinden gelir ve karşı koymak anlamı vardır. Direnişi, savaş gibi bir şey sananlara gelsin...

Şimdi niye böyle bir başlangıç yapma gereği duydum? Çünkü malum ülkenin şu sıra gündeminde Gezi Parkı Direnişi var. Bende bu direnişi  şiddet ve provakatör eylemler içermeyen haliyle destekliyorum. Sosyal medyada bu konu hakkında herkes fikrini paylaşıyor; destekleyenler ve desteklemeyenler, karşıt görüşte olanların paylaşımlarına daha çok olayları objektif bir şekilde sorgulamalarını istemeyle alakalı yorumlarım oluyor. Çünkü biliyorum ki bana göre doğru yeryüzünde ki tek doğru değil. Ama tanımadığım adamların benim yorumlarıma yorum yapmaları beni benden alıyor, yani bu öfkeyi ve hırçınlığı anlayamıyorum. Şimdi bu konuda ki fikrimi açık söylemekte bir sakınca görmüyorum, bazılarının öyle yorumları oluyor ki arkadaşım, cümlenin özne özne değil, yüklem zaten yok ortada ve bu haliyle, benim kurduğum cümleleri o kapasiteyle anlamaya çalışıp sonra yazdıklarıma kopya muamelesi yapanlara hayretle şahit oldum. Ben hayatında yaptığı en kötü eleştirileri kendine yapmış biri olarak şunu söyleyeyim; ağzı olan herkes konuşur, ama eğer cevap almak istiyorsan üslubunla bunu sağlayacaksın. Kimsenin birikimine veya şartlarına laf etmem ama birilerini eleştirmeye kalkacaksan önce çuvaldızı kendine batıracaksın. Birini tanımadan, ona oturduğun yerden eleştiri yazmanın mantığı nedir yani? Sırf bu sinir bozucu olaylarla karşılaşmamak adına gidip bir başkasının paylaşımına yorum yazmıyorum artık, çünkü konuşmasını bilmiyoruz hele bir de farklı görüşlerdeysek hiç yani.


İnsanları böyle geriyorlar sevgili blog, insanların en büyük sorunu: Saygı duymayı bilmemek bunu son zamanlar da istemeyerek şahit oldum, üzücü ve bir o kadar düşündürücü. İnsanlar, uzlaştırıcı yollara gitmektense birilerini sertçe kırıp, yok etmeyi  seçiyor. Yani istediğimiz tek tip insan, tek tip yaşayış, tek tip görüş ve tek tip inanış mı? Oysa çeşitlilik gibi güzel şey var mı? Birinin senin görmediğini görmesi, söylemediğini söylemesi, düşünmediğini düşünmesi kadar değerli ne olabilir? Bunu oturup düşünmemiz gerekiyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder